Milano 2014

Jag tyckte bloggandet var jättekul när jag bodde i Florens och det var framförallt väldigt roligt att kunna uppdatera vänner och familj och alla er andra om livet i Italien lite mer utförligt. Trots att det snart gått 2 år (!!) sen jag kom tillbaka till Sverige och det hänt otroligt mycket i mitt liv så tycker jag att det är kul att titta in här ibland och bli lite nostalgisk och iaf skriva (eller bildbomba) om mina resor.
 
..
I början av maj åkte jag och tre av mina bästa vänner till Milano. Jag har varit i Milano över dagen för några år sedan så det var kul att faktiskt stanna lite längre nu och få upptäcka staden på riktigt. Vi hade inga direkta planer när vi åkte ner förutom att äta god mat, dricka prosecco och njuta av ledigheten vilket var precis vad vi gjorde. Första kvällen regnade det men resterande dagar hade vi ca 22 grader och strålande sol vilket var helt fantastiskt. Vi bodde på ett jättefint hotell en bit utanför stan så varje dag tog vi tunnelbanan till olika delar av staden. Vi strosade runt i stan, åt massa god mat och glass, shoppade, drack prosecco och låg och njöt av solen i en park och turistade runt. Jag säger det igen, la dolce vita. 
 
Vi hade verkligen en jättemysig resa men jag vet ändå inte riktigt vad jag tycker om Milano. Jag tycker det kändes lite anonymt och fick inte riktigt den där italienska känslan som i vanlig ordning infinner sig. Trots det kan man inte förneka att det är en otroligt vacker stad.
 
Lycklig men väldigt trött tjej vid första lunchen
 
        
    
      
      
      
 
ITALIA ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0