Fascination

Gick en skön promenad i eftermiddagssolen på nästan två timmar. Strosade mest runt i stan och bara njöt, av värmen, av staden och lyckan. Fantastiskt. Hittade en väska för några dagar sen som jag funderat lite fram och tillbaka över som skulle vara perfekt för skolböckerna, som jag just nu har i en H&M påse.. Gick och klämde lite på den men bestämde mig för att vänta lite. Gick sedan förbi ett stånd där de säljer jättefina skärp i olika sortes skinn. Har länge velat köpa ett men aldrig orkat ta en ordentlig titt så när jag stod där och funderade kom ägaren fram och vi började prata. Det slutade med att jag köpte två skärp med en ordentlig rabatt. Det är sådana saker jag uppskattar här, nog för att jag gillar rabatter (vem gör inte det liksom?) men just att man börjar prata sådär med folk man inte känner. Jag pratar nästan alltid med alla, kunderna, personalen på 7eleven, banken, lunchrestaurangen, skomakaren, posten.. Jag tycker det är trevligt men i Sverige är det inte lika självklart som det är här i Italien och kan ibland anses som lite konstigt, tyvärr.




Något annat jag fascineras av är alla gatukonstnärer, målar de verkligen alla dessa bilder eller låtsas de bara att det är dem som gör dem? Jag menar, jag har ju aldrig sett någon måla en hel bild.



Kommentarer
Postat av: Mami Lena

Ja du undra sa flundra!!

2012-02-14 @ 23:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0