20120224

Hej! Hoppas ni mår bra idag. Jag känner mig lite lost faktiskt men det släpper nog snart. Saker man inte kan påverka ska man försöka att inte lägga så mycket energi på och det man kan påverka ska man ta tag i. Idag fick jag en tankeställare i skolan. Jag tyckte pronomen var jättesvårt när vi först började med det men nu när vi håller på med kombinerade pronom är det bara som matte. Grundregeln är samma bara det att de sätts ihop till ett ord vilket jag tycker är jätteenkelt men några av de andra har lite problem med det.

Trots att vi gjort lite nya grejer så har jag börjat känna att det nog är lite för lätt. Idag fick jag vara med den som verkligen inte förstår bara för att kunna hjälpa honom. Missförstå mig inte, jag hjälper gärna till och tyckte det var kul men när min utveckling stannar upp för den sakens skull så känns det inte riktigt bra längre. Nästa vecka är det prov så det är ingen idé att göra något nu men jag ska ta den veckan och verkligen tänka igenom situationen och se vad jag kan göra. För mig är det ganska svårt att säga att jag är duktig, jag tycker själv att det går bra men att säga att jag är bättre än någon gör jag inte. Däremot är det flera andra som börjat ta upp det nu så därför gnager tanken på ett eventuellt steg upp. Jag är just nu på niv 3 och blev så glad när Sandro, som är på nivå 4, frågade mig vilken nivå jag är på och sedan chockad över svaret, sa att han trodde jag var på nivå 5.
Bra egoboost!

Annars då? Det fina vädret håller i sig och jag ska strax äta lunch men annars har jag faktiskt inga planer för dagen.

Tog den här fina bilden igårkväll på vägen hem.
Trackback
RSS 2.0