Italia mars 2013 - part 4

På fredag morgonen var det dags för mig att lämna Firenze och ta tåget till Rom. Linnea följde mig till stationen och såg till att jag kom på rätt tåg och fick med mig väskorna ordentligt. Jag var lite orolig över tågresan, dels för att jag hade två resväskor att hålla koll på och dels för att tågen i Italien inte direkt har rykte om sig att hålla sig till tidtabellen. Tåget avgick dock enligt tabellen från Santa Maria Novella i Firenze kl. 10.38 och 12.15 (bara tio minuter försenat) rullade det in på Termini i Rom. När jag klev av tåget stod Malin och väntade på mig så vi tog tramen hem till lägenheten och möttes av Marco som stod och lagade mat till oss. Efter att ha fått i oss både piadina och spaghetti carbonara gav vi oss ut i det fina vädret och turistade runt lite. Vi tog oss till Colosseum, Fontana di Trevi, Spanska trappan och Vittorio Emanuele vid piazza Venezia. Jag har varit i Rom förut men det var några år sedan så jag kände ändå att jag var tvungen att turista lite igen och det är ju aldrig fel att strosa runt i solen på små mysiga gator i Italien.
 
När vi var klara med sevärdheterna tog vi en aperitivo på ett litet ställe i närheten av lägenheten och sedan blev det middag på en mysig restaurang. Efter middagen tog vi oss till en bar där vi drack drinkar, rökte vattenpipa och firade in Marcos födelsedag med shots. Ungefär där kunde man tro att kvällen skulle avslutas men istället gick vi till en annan bar och drack mojitos innan vi promenerade hem. Det är något med mig och drinkarna första kvällen när jag åker iväg så vi kan säga att vi hade väldigt roligt, dock mådde jag prima dagen efter eftersom jag övat upp mig kvällarna innan haha..
 
 
Jag fick ett enormt kinderägg i påskpresent!
 
Malin & jag
 
Colosseum
 
 
 
 
 
Vittorio Emanuele
 

Fontana di Trevi
 
Happy
Det var många som ville önska sig..
 
..vi hittade trots trängseln en plats att sitta och kastade mynt och önskade oss enligt traditionen
 
Aperitivo!
 
Malin
 
Marco & Malin
 
Hahah
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahahaha KNAPPAR!!! Hello, i want to go home. Where is home?

Svar: Hahahaha :D
Valentina

2013-04-11 @ 20:50:13
URL: http://malinish.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0