Pisa - part 2

Det lutande tornet var såklart höjdpunkten i Pisa men tyvärr gick vi aldrig upp. Det kostade 15 euro och var en lång kö. Dessutom fick man bara gå 30 stycket åt gången i 30 minuter sammamlagt så det kändes inte värt. Vi roade oss istället med att ta roliga bilder. Efter att vi kollade in tornet gick vi till en piazza som vi hört talas om, tyvärr höll de på och byggde en hel del där så inte så mycket att se mer än en vacker klocka. Vi hann med en promenad runt i staden och en till fika innan vi tog tåget hem. 

Jag tyckte det lutade tornet i Pisa var otroligt coolt att få se i verkligheten men förutom det kändes det inte som det fanns så himla mycket mer att se tyvärr. Tyckte som sagt att Pisa påminde mycket om Florens så kanske var det just därför, Florens är så otroligt vacker och det finns så mycket så Pisa blev mer som en sämre kopia. 


Min kamera laddade som sagt ur så det här är de sista bilderna och även några jag lånade av Sofie.





Matheus med alla tjejer



Såklart var alla tvugna att ta den obligatoriska Pisa bilden


Haha jag bokstavligt talat låg ner i gräset för den här bilden på Sofie, sjuukt bra!


Battisteriet


Piazzan


Fina klockan











Maheus, Sandro, Fernande & jag påväg tillbaka till stationen



Trackback
RSS 2.0