Kärlek

Imorse blev jag så glad när jag kollade min mail och såg att jag fått ett mail av min fina gudmor. Hennes ord värmde verkligen och jag har tänkt på det hela dagen. Jag älskar verkligen att vara här men saknar mina nära och kära hemma i Sverige väldigt mycket. Det är inte den känslan att jag är ledsen, som jag faktiskt trodde innan jag åkte, utan mer att det är så mycket jag vill att vi ska uppleva tillsammans. Tänker nästan alltid på någon där hemma i olika sammanhang, det kan vara familj, vänner, släkting, jobbarkompis eller liknande och ibland undrar jag om det är besvarat.

Jag vet att det är många där hemma som läser bloggen och jag tycker det är jätteroligt. De flesta läser ju för att de är nyfikna på vad jag gör och hur jag har det men genom bloggen blir det lite av en envägskommunikation. Alla vet vad jag har för mig och även mycket om hur jag känner men jag får inte det tillbaka. Det är som sagt väldigt roligt att så många läser men eftersom allt finns tillgängligt här så minskar sms, meddelanden på facebook och mail. De allra närmaste har jag nästan daglig kontakt med på ett eller annat sätt vilket är helt fantastiskt. Jag vill ju veta hur alla andra har det också så det är just när det trillar in ett mail som detta av någon man inte pratat med på ett tag som det värmer lite extra och därför blev jag så glad imorse. 
Tror på att man ska visa mycket kärlek 
 

Trackback
RSS 2.0