20120203

M to the V to the G! Provet gick jättebra, ottimo! Jag är sjukt glad! Det var ganska svårt i början för jag fattade inte riktigt vad jag skulle göra på alla olika moment men jag körde min vanliga teknik och gick vidare till nästa grej så gick jag tillbaka sen. Vinnande taktik. Det jag oroat mig för var promomen, diretto och indiretto men jag tyckte det var lätt idag. Kanske för att det var indelat i olika övningar så vi slapp sitta och fundera över vad som är vad utan istället bara behövde veta om ordet var maskulint/feminimt och singular/plural. Ok, nu förstår ni kanske ingenting men det gör inget så länge ni förstår hur bra det gick och hur glad jag är! Nästa vecka börjar vi på nivå 3!



Efter skolan gick vi direkt till Café Cavalli för lunch och fika.

Ikväll ska vi ut och... dricka vin och fira!
Trackback
RSS 2.0