Italia mars 2013 - part 5 (the end)

På lördagen var det Marcos födelsedag och vi hade bestämt oss för att åka till Vatikanen på dagen och kanske få en skymt av den nya påven men det blev inte riktigt som vi tänkt oss. Vi åt en varsin panino på en bar och sedan åkte vi till Vatikanen som planerat men precis när vi kom fram så öppnade sig himlen över oss så det var lite tråkigt. Vi tog ett varv och jag fotade lite men sedan bestämde vi oss för att åka tillbaka hem efter ett stopp för glass. Vi gick till ett stort köpcenter och köpte massor med plockmat till kvällen innan vi gick hem och gjorde oss iordning. På kvällen mötte vi upp en kompis från Rimini och hennes spanska vänner och tog en drink och egentligen hade vi tänkt gå ut men eftersom det var så kallt och regnigt så blev det hemgång.
 
På söndagen gick vi till stationen så fort vi vaknat för att fixa biljetter till bussen till flygplatsen och sedan hade vi egentligen tänkt besöka lite fler sevärdheter men eftersom det var påsk och trafiken inte riktigt gick som den skulle så tog vi en promenad runt i staden istället. På eftermiddagen åkte vi in till stationen och efter lite krångel med bussbiljetter så kom jag tillslut på bussen till flygplatsen där väntan kändes som en evighet innan planet hem till Stockholm gick vid 20.30. 
 
Malin & jag i regnet i Vatikanen
 
 
 
De hade tårtor och massa annat gott på baren, Malin köpte den högst upp med pistagenötter till Marco
 
Jag älskar plockmat!
 
Solen bestämde sig för att titta fram precis innan jag skulle åka
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Är det slut nu :-(

Svar: Bara för den här gången... :)
Valentina

2013-04-14 @ 21:14:01
Postat av: Ulla

Härliga bilder. Man längtar dit!
Får jag fråga dig vad som hänt när man plötsligt måste ge användarnamn och lösenord för att komma in på en blogg.se-blogg? Det gäller paraplyflicka.blogg.se Vet du? Tacksam för hjälp.

Svar: Tack så mycket :)Det brukar bli så om bloggaren har satt lösenord på bloggen tyvärr..
Valentina

2013-04-16 @ 13:28:00
Postat av: Ulla

Vad har du för italienplaner framöver? Blir det Rimini över sommaren igen eller något annat?

Svar: Det blir helt klart Italien i sommar, det är bara detaljerna som ska lösas :) Jag längtar dock otroligt mycket redan nu!
Valentina

2013-05-04 @ 08:15:08
Postat av: Ulla

Har du kommit iväg till Italien?

Svar: Nej inte än men om två veckor åker jag till Rimini med min kille, vi komme stanna i ca 2 veckor. Ska bli otroligt kul att få visa honom mitt Italien och att få träffa alla vänner igen :)
Valentina

2013-06-22 @ 09:27:02
Postat av: Ulla

Grattis till din amoroso! :-) Betyder det att du skjuter på eventuell flytt till Italien? Ha det så gott i Rimini! Jag åker dit om en vecka. Ska bli härligt!!

Svar: Tack rara :)Ja "tyvärr".. Jag saknar Italien väldigt mycket men allt känns väldigt bra så jag har faktiskt precis blivit sambo här i Stockholm nu. Livet överraskar.
Och jag/vi kommer ändå åka mycket till Italien eftersom det är en så stor del av mig :)

Vad roligt! :) Då får jag säga tack, detsamma! Hur länge blir du borta?
Valentina

2013-06-29 @ 21:09:45
Postat av: Ulla

Blir där bara 15 dagar men man får vara glad för det lilla. Njut och mys där nere. Det ska jag göra -till tusen procent!! :-)

Svar: Det är ju superhärligt! Vi blir bara nere 12 dagar, känns väääldigt lite men som sagt, man får vara glad ändå :)
Valentina

2013-07-04 @ 07:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0