Italia mars 2013 - part 3

Torsdagen var min sista dag i Florens innan jag åkte till Rom. Jag gick till skolan på förmiddagen för att hälsa på Rita och de andra lärarna och det var verkligen kul att träffa dem igen. De var så gulliga och jag fick en massa beröm för min italienska, det värmde verkligen. Efter att jag varit och hälsat på i skolan gick jag runt lite i stan, köpte lunch på Gusta panino (godaste ever!) och satte mig på Piazza Santo Spirito och åt i solen. Jag var ganska trött så efter att jag promenerat runt gick jag hem och tog reda på mitt kaos och förberedde resväskorna. På kvällen gick jag och Linnea till Gusta Pizza och satte oss ännu en gång på Piazza Santo Spirito och åt. När vi satt och funderade över vad vi skulle göra vår sista kväll ihop så började det plötsligt regna så vi bestämde oss för att gå till Colle Bereto en sista gång vilket vi också gjorde, som två galningar insvepta i Linneas sjal skrattandes åt... allt? På vägen dit skulle vi ta en genväg genom en byggnad för att ta skydd mot regnet där de just då passande nog serverade vin och ost så vi stannade till för lite gratis vin och njöt lite mer av livet. En aperitivo på CB och lite hemmamys fick avsluta några fantastiska dagar i Florens med världens härligaste vän.
 
Ponte Vecchio by night
 
 
 
Pizza!
 
 
 
Nöjda över vårt gratis vin haha
 
Prosecco på CB
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0