Italia mars 2013 - part 1

Tänkte att jag skulle skriva en liten recap av min vecka i Italien eftersom det faktiskt är just Italien som den här bloggen handlar om.
 
Jag trodde först att det kanske skulle bli lite krångligt att flyga till Pisa för att sedan ta mig till Florens men då jag vet flera som gjort det tänkte jag att det var värt det då jag hittade så billiga biljetter. På eftermiddagen den 25e mars gick alltså planet till Pisa och vid 21.30 var jag framme i Florens. När bussen körde över en av broarna och jag fick syn på Ponte Vecchio hoppade det till i mig. Jag var framme i Florens igen, efter 10 månader var jag tillbaka "hemma". Väl på stationen mötte Linnea upp mig och direkt efter gick vi till lägenheten (hon bor just nu i den lägenheten jag bodde i förra året) och drack rödvin och åt plockmiddag. Världens bästa välkomnande av världens skönaste människa! Efter middagen kom två av Linneas vänner över, vi drack lite mer vin, gjorde oss iordning och sedan drog vi till YAB, min favortiklubb i Florens. Vi hade en grym kväll fylld med massa dans och skratt. 
 
Bästa!
 
Linnea, Antonia & Ida
 
Baby & jag
 
Ida & jag med shots runt 03, väldigt nödvändigt haha
 
Ni som känner mig genom bloggen vet att jag gillar att festa men sanningen är att jag väldigt sällan gör det i Sverige.. Jag kan inte minnas sist jag festade ordentligt så dagen efter vaknade jag upp med världens baksmälla! Jag som aldrig blir bakis.. Tisdagen blev därför alltså ganska lugn, vi gick till The Diner och käkade bakismat och sedan till affären där vi köpte i princip allt onyttigt vi kunde hitta som vi sedan proppade i oss samtidigt som vi drack litervis med te och kollade film i sängen. Efter några timmars sömn tog vi oss dock ut igen och gick på aperitivo på Colle Bereto och sedan vidare till Naimas för en drink som istället blev coca cola, bra val.
 
Inte glad bakistjej
 
The Diner
 
Happy girls efter att vi handlat allt gott
 
Colle Spritz
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mami Lena

Trots all mat och vin verkar ni ju lyckliga tjejer. Kram

Svar: Det är svårt att inte vara lycklig i världens bästa stad :) <3
Valentina

2013-04-04 @ 21:59:55
Postat av: Lena

Skynda och lägg in part 2 jag är så nyfiken.

Svar: Hihi det ska jag! :) Kram
Valentina

2013-04-04 @ 23:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0