Any questions?

Vad gör man egentligen med sitt liv när man inte ens vet i vilket land man vill bo?
Jag har ingen aning just nu, i ena sekunden har jag det uträknat och klart och i den andra låter det galet så då byter jag idè.. Jag klickade runt lite på Blueberrys hemsida då det var genom dem jag åkte och pluggade i Florens. Jag minns när jag satt och läste om vilka olika städer det finns att välja mellan och de olika skolorna och alternativen på kurser och boende. Jag fick tillbaka alla de där känslorna jag hade för ca ett år sedan.
 
Jag vet att ni är flera som just nu känner precis så som jag gjorde för ett år sedan och jag har fått flera mail av läsare med massor av frågor och funderingar. Jag tycker bara att det är roligt så våga fråga om ni känner att det är något ni undrar över och kolla gärna i arkivet i kategorin Frågor & svar. Hur vet man egentligen vad som är rätt? När man väl tar beslutet att åka iväg så är det samtidigt så många andra frågor som finns där vid sidan om. Hur länge ska jag vara borta? Hur mycket kommer jag lära mig? Hur funkar det med csn? Vad är det för människor som går på skolan? Hur är lärarna? Hur fixar jag boende? Hur träffar jag vänner? Vad gör man när man inte pluggar?
 
Jag hade alla dem frågorna + ca 1000 till. Jag var nervös. Jag var orolig. Jag var förväntansfull. Det hela resulterade i den helt klart bästa upplevelsen och den roligaste tiden i mitt liv och nu önskar jag att jag kunde få återuppleva allt ihop igen. Well, well, det är ju tyvärr inte möjligt så istället hjälper jag som sagt gärna er med frågor och funderingar i den utsträckningen jag kan. Vem vet, på så sätt kanske karma kan hjälpa mig? Hehe.. :)
 
 
 
 
Antingen kan ni kommentera här eller så skickar ni mail till mig på: [email protected]
 
Puss och kram
 
 

Kommentarer
Postat av: Micaela

Du funderar inte på att prov en helt ny stad? Boka en enkelbiljett till något nytt ställe, leta på något jobb och bara se var du hamnar? :)

Svar: Joo, jag funderar på en massa olika städer och en massa olika länder haha.. det är det som är problemet! :)
Valentina

2012-10-15 @ 09:11:56
URL: http://micaelafe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0