20120514

Nu är det 4 månader sedan jag lämnde Sverige för Italien, Firenze. Det känns så sjukt. Jag började på nivå 2 italienska och nu är vi på nivå 6, rent teoretiskt. Det finns egentligen vissa grammatiska delar kvar men när vi kollade igenom planeringen för vad vi ska göra denna nivå kom vi tillsammans med våra lärare, Rita, fram till att vi redan kan det. Det är bara jag och Sofie i klassen nu och Rita sa t.o.m att vi ligger på nivå 8! Det gjorde mig otroligt stolt då mitt mål var att lära mig italienska och jag nu lyckats uppfylla det. Jag har fortfarande mer att lära men jag klarar mig mer än väl och det är det som känns så häftigt. Det bästa är att nu när det bara är vi så går vi igenom sånt vi eventuellt har svårigheter med eller önskemål om. Det blir många intressanta konversationer och mycket skratt vilket gör att jag längtar efter att gå till skolan varje dag. Underbara skola, underbara stad.

Nu ska jag strax ut igen, det är väldigt fint väder men tyvärr blåser det ganska kallt. Okej inte kallt, men inte sådär varmt och härligt som för några dagar sen.. 


Jag har världens bästa klasskamrat!




Trackback
RSS 2.0