Siena - part 1

Har suttit och kollat igenom alla bilder från Siena och jag lyckades knäppa lite fler än 100st.
Tänkte därför att jag delar upp det.

Igår var vi som sagt i Siena som är en liten stad ganska nära Firenze. Vi möttes upp på Piazza Santa Maria Novella ca 20 min innan bussen skulle gå. Eller ja, det var det som var tanken men eftersom några av de andra varit ute och partat halva natten så kom killarna till stationen ungefär när bussen skulle gå vilket fick mitt svenska hjärta lite uppstressat haha.. Vi tog iaf bussen från stationen 11.10 och var framme runt 12.30. Jag är i vanliga fall väldigt åksjuk och när vägarna började slingra sig fick jag flashbacks från när vi bilade i Italien när jag var 10 år, säger bara att jag då mådde väldigt dåligt så slipper jag äckla någon. Med detta i minnet blev jag lite orolig att jag skulle börja må dåligt men det gick faktiskt väldigt bra så det var skönt.

Väl framme tog vi en promenad från stationen till Piazza del Campo som är den största piazzan i Siena. Påvägen fanns en del mysiga barer men framförallt fina byggnader med massa detaljer som jag förundrades över. Piazza del Campo är den största piazza jag någonsin sett och folk satt ner på marken överallt och solade sig. Marken är inte rak utan den sluttar neråt mot mitten vilket jag tyckte gjorde det hela väldigt mysigt och inte som alla andra piazzor i Italien.


Nadja, Gabriella, Sofie & Delia


Slitna men förväntansfulla i bussen




















Piazza del Campo


Piazza del Campo


Piazza del Campo





Sofie, Gabriella, Nadja & Matheus


Så Italien!


Jag


Trackback
RSS 2.0