Siena - part 2

Efter en stund delade vi upp oss, medan de andra gick till en restaurang och åt lunch gick jag, Sofie och Sandro till Duomon och satte oss och fikade i solen. Vi satt där och njöt av värmen och fotade en hel del. När de andra hade ätit gick vi alla in i Duomon och baptisteriet. Det var otroligt vackert, älskar kyrkor men besöker dem alldeles för sällan. Njöt verkligen av tystnaden och lugnet och och passade på att tända ett ljus för mina älskade i himlen.
Efter att vi varit i Duomon gick vi tillbaka till Piazza del Campo där det var finalen av någon slags cykeltävling. Har verkligen inte någon koll på vad det var men stod tillsammans med Sandro och hejade på Schweizaren som låg långt före alla och cyklade i mål precis vid oss, alltid kul med tävlingar! Innan vi åkte hem igen hann vi med en promenad runt stan och en fika.
Siena som stad var mycket mindre än jag tänkt mig men även mycket mysigare med otroligt många smågator. Absolut värd ett besök men tycker att en dag räckte. En otroligt mysig dag!
Efter att vi kollat in Piazza del Campo delade vi upp oss, medan de andra gick till en restaurang och åt lunch gick jag, Sofie och Sandro till Duomon och satte oss och fikade i solen. Vi satt där och njöt av värmen och fotade en hel del. Jag blev helt kär i Duomon, påminde mycket om den i Milano men tyckte den i Siena var ännu vackrare. Svårt att få det rättvist på bild men den var verkligen fantastisk och helt enorm.


Il duomo 





Sofie & Sandro


Så mäktig


Vid ingången, ni ser ju hur pyttesmå vi är i jämförelse med porten


Il Duomo


Jag & Sofie


Sofie & Sandro


Gruppbild


I biljettkön för att få gå in.

I nästa inlägg om Siena (sista) får ni se hur det ser ut inuti också.

Trackback
RSS 2.0