20120330

Hade som sagt prov idag och det gick bra. Vi har gått igenom så många nya olika tempusformer så jag var rädd att jag skulle blanda ihop allt men det gick väldigt bra och jag känner mig rätt säker på det nya vi lärt oss. Värre var det när man skulle skriva tips för att undvika klimat... ja vad heter det nu..? Förstöring? Förändring? På italienska?! Ord som översvämmning, när medeltempreraturen stiger, torka och liknande.. Big no no.. så jag skrev typ inget på det och där förlorade jag poäng. Det sög. Ville ju ha MVG! Nä hörrni, ibland har jag för stora krav på mig själv. Ett VG är bra, jag hade alla rätt på hör- och läsförståelse och på grammatikdelen som jag oroat mig över, hade jag bara något enstaka slarvfel så jag ska vara nöjd!

Sjukt skönt med helg iaf. Inga spikade planer förutom goodbye party imorgon för Nadja som åker tillbaka hem till Schweiz på söndag. Vi ska göra en stor middag ihop och sen en redig utgång. Känns otroligt tråkigt att hon åker då hon är en av dem jag kommit närmast här men det tillhör ju dessvärre och vid det här laget är vi vana vid att folk åker hem. Dock tar det bara några få timmar med tåget så vi ses nog om några få veckor igen.




Känns som det blev lite depp nu.. Äh, VG på prov och en vän rikare. Fint väder och helg, nu kör vi!


Trackback
RSS 2.0