Sono a Firenze

Ciao! Nu är jag i Florens och tänkte berätta lite om resan och allt.

05.20 imorse ringde klockan, vi gjorde oss iordning och åkte till Arlanda vid 06.00. Väl på Arlanda ville jag bara veta hur allt skulle bli med bagage och grejer eftersom jag varit så orolig över allt vad gäller övervikt, mellanlandning, hitta rätt, tappa bort bagage och så. Som tur var gick allt väldigt smidigt, väskorna följde med hela vägen och jag fick mina typ först och behövde inte ens betala för min extra väska, otroligt skönt. Traskade runt med mina 3 väskor och hamnade till slut i en taxi med en man som absolut skulle prata engelska med mig trots att jag bestämt skulle prata italienska.

Taxiresan från flyget till lägenheten gick mycket fortfare än jag tänkt mig och plötsligt stod jag utanför dörren och ringde på porttelefonen. När porten öppnades var det skräckblandad förtjusning. Trapphuset är väldigt fint och typsikt fiorentinskt vilket också betyder att väskorna ska släpas upp för miljoner smala trappsteg i sten. Efter halva första trappan var jag helt slut men tack och lov kom hyresvärden ner och hjälpte mig upp med alla väskorna.

Lägenheten är superfin, gammal men fräch, högt i tak, vitt och trä. Mitt rum är lagom stort med en 1,40 säng, stor garderob och ett skrivbord. Köket är fräscht, det finns mikro, diskmaskin, tvättmaskin, balkong och till och med internet. Jag är så glad över allt det, mer än jag hade hoppats på.
Jag var även orolig över hur det skulle bli med själva boendesituationen. Jag pratade lite med hyresvärden som förklarade att han brukar bo i lägenheten några dagar i månaden då han annars bor ute på en ö där han har en restaurang så jag kommer vara själv ganska mycket.


Nu ska jag fixa lite här, prata med mami och packa upp kamerasladden så återkommer jag strax med lite bilder.


Puss

Kommentarer
Postat av: Angelie

Åå frugis! Vad härligt att läsa! Ser fram emot allt du kommer dela med dig av här. Saknar dig och hoppas du kommer sova gott inatt i din nya säng! Bacio <3

2012-01-15 @ 19:08:29
Postat av: Malin

Hahah vilken tur att du har micro, hur skulle du egentligen klarat dig utan det? ;) skönt att veta att allting har gått bra!! Hoppas du kan sova utan oss inatt <3

2012-01-15 @ 19:11:38
Postat av: Valentina

Åh mina fina flickor! Saknar er redan, känns konstigt att vara ute och resa utan er men vi har ju en date här längre fram som jag ser så mycket fram emot och innan det hinner vi prata massor på skype <3

2012-01-15 @ 20:21:57
Postat av: Anonym

Så bra det låter med lägenheten som verkar super fräsch och en värd som bara är där ibland : )

2012-01-15 @ 20:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0