20120116

Buon giorno!

Sovit första natten nu, förutom att jag är lite känslig mot ljud jag är ovan vid och då vaknar har jag sovit gott. Klockan ringde 07.00 imorse för att vara i skolan 09.00. Det tar ca 10 minuter att gå till skolan men jag vill ha gott om tid så jag var där vid 08.40 och skrev prov. Det var indelat i olika bitar, den första var att svara på frågor vilket jag tyckte var enkelt, den andra var att böja lite verb i nutid, ganska enkelt och sen fortsatte det med olika tempusformer, sjukt svårt! Jag har ju pluggat italienska på gymnasiet men känner mig väldigt osäker på grammatik, även i svenskan. Jag bara pratar, sen när jag ska tänka vad de olika formerna heter och vad de betyder blir jag så förvirrad och osäker. Det var alltså ett ganska svårt prov men det visade sig att inte alla behövde göra det eftersom vissa inte förstår någon italienska alls än så jag är iaf glad över att jag gjorde det :)

Efter provet fick jag sitta ner och prata med en lärare, jag ville prata engelska men hon pushade mig att prata italienska vilket var bra men lite nervigt. Jag fick berätta lite om mig själv, vad jag gör här, vad jag gjort tidigare och sådär. 

Nu har jag kommit hem och ska tillbaka till skolan 14.10 - 17.50 för att placeras i en grupp och göra ett till prov.
Längtar! Tänkte använda tiden fram till dess med att packa upp och komma iordning.


Känns som jag behöver packa upp va? Här ser ni lite av mitt rum också, ska ta lite fler bilder på hela lägenheten sen men jag känner mig lite obekväm i att springa omkring och ta kort än så länge men lovar att visa er lite senare.
Vi hörs sen!

Kommentarer
Postat av: Mami Lena

Lägenheten ser ju hur mysig ut som helst.Kärlek <3

2012-01-16 @ 10:51:51
Postat av: Valentina

Det är den! Det enda som fattas är att det är du som har det andra rummet <3 Puss!

2012-01-16 @ 11:18:22
URL: http://valentinaitalia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ljust och fint, hur är utsikten genom fönstret?

Alla nya ljud blir snart gamla invanda så snart sover du som en stock. Allt blir så bra när man har sin egen kudde. Vad blev det för smarrig frukost då, parma eller salami?

Många kramar från /Lena

2012-01-16 @ 17:29:56
Postat av: Valentina

Ingen fin utsikt tyvärr men ljust och bra iaf :) Du har så rätt, kudden är bra den! Parma och baguette till frukost, panini till lunch, måste börja äta riktig mat men det är ju så gott med sånt hihi

Kram

2012-01-16 @ 19:13:21
URL: http://valentinaitalia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0