Domenica

Trots att jag inte har superbra koll på dagarna här kändes det att det var söndag idag. Lite segare än vanligt så idag sågs vi inte förrän vid 14.00. Jag och Sofie gick till ett fik där vi satt och pluggade som de duktiga elever vi är. Kändes som att vi fick ganska mycket gjort och hela dagen har vi bara pratat italienska med varandra trots att vi båda är från Sverige. Tycker det är otroligt roligt och märker hela tiden hur språket förbättras så fort vi lär oss nya ord eller ny grammatik. Efter att vi pluggat några timmar gick vi en promenad genom staden. Jag har sjukt dåligt lokalsinne men det tar sig.. Det var tyvärr inte så soligt idag men ändå ganska varmt så vi promenerade runt ganska länge. Nu tror jag att jag ska kolla på nån film eller kanske ett avsnitt av Sex and the City, min absoluta favoritserie.



Piazza Santa Croce




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0