Aperol spritz

Extralektionen idag var otroligt givande och jag känner äntligen att jag fattar lite mer av allt det där med prepositionerna, det finns 9 st och alla böjs på olika sätt beroende på vilken artikel som kommer efter. Lite förvirrande men jag tyckte jag kunde höra ganska bra vad som lät rätt så det var skönt. No panic. 

Igår var vi som sagt ute. Vi gick till ett ställe som heter Kitsch med den största aperitivo jag sett. Vanligtvis brukar det var lite småplock men där var det verkligen en buffé med olika maträtter och efterrätter! Aperitivo är en variant på after work. Nästan alla barer här har det, man tar ett glas vin/drink och för någon euro extra får man äta också. Vi var ganska många och satt där ett bra tag och bara pratade och hade det trevligt.


Piazza del Duomo

Aperol Spritz - Aperol, prosecco & soda.
Helt nytt för mig men tydligen norra Italiens mest serverade drink.

Alla vid bordet



Trackback
RSS 2.0