Gucci museo

Idag var vi som sagt på Gucci muséet. Det var ganska litet så vi var inte där så länge men det var kul och väldigt fint. Hade tänkt köpa en t-shirt med ett tryck där det stod Gucci museo, tänkte att det kunde vara lite kul att ha men när jag såg att den gick loss på 95 euro ångrade jag mig ganska fort.. Tyvärr får man ju inte heller fota inne på museum så jag får väl bara tipsa er om att gå dit helt enkelt om ni nån gång besöker Firenze. Det finns så mycket museum här och vi har bestämt att vi ska försöka gå till ett museum varje söndag så nästa vecka blir det ett nytt, är lite sugen på Uffizi-galleriet, Bargello, Academia muséet & såklart Ferragamo muséet. Roligt det där egentligen, jag gick ju kultur linjen i gymnasiet och då tvingades vi runt på typ alla muséer i Stockholm och jag kan ju inte direkt påstå att jag roades av alla och nu sitter vi här och gör listor på det vi måste se, molto divertente..



Dagens bilder!




Kommentarer
Postat av: Mami Lena

Kul att en kulturare faktiskt är just kulturare!

Ser pampigt ut...

2012-02-05 @ 20:33:16
Postat av: Valentina

Det tänker jag aldrig erkänna..! ;)

2012-02-05 @ 22:25:38
URL: http://valentinaitalia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0