20120220

Kom precis hem efter en kaffe på Mama's bakery efter skolan. Känns som jag fått ordning på lite saker idag faktiskt. Tänkte försöka plugga lite nu och göra lunch, klockan är ju tre?! Har verkligen ställt in mig på italiensk tid! Ikväll ska vi på aperitivo med Matthew och hans familj som är här på besök från England, ska bli jättekul. Det jobbiga är bara att jag känner att min engelska har försämrats sen jag kom hit då min hjärna är inställd mestadels på italienska och även såklart på svenska. Engelskan som annars är andra språket och som jag vanligtvis inte har några större problem med blir plötsligt tredje språket så det blir lite av en språksoppa i huvudet. Tappar bort ord och grejer men det reder nog ut sig snart. Har man ställt om sig till att äta lunch klockan tre och middag vid nio kan man nog lära sig hålla ordning på språket, allt handlar bara om vanor. Ska iaf bli väldigt trevligt att få träffa dem!



Bild från min promenad i lördags.


Nu regnar det desvärre, det har det gjort sen igår och ska tydligen hålla i sig till imorn..
Sen hoppas vi på sol och värme!


Kommentarer
Postat av: fia

grym blogg!

hoppas du får en fortsatt bra måndag:)

kram.

2012-02-20 @ 21:08:54
URL: http://fiiapersson.devote.se
Postat av: cookiesnmore

härlig bild :)

2012-02-22 @ 20:26:12
URL: http://cookiesnmore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0