2012

Tänkte att jag skulle skriva en liten årsresumé, kanske kommer det något lite mer utförligt månad för månad längre fram men här är en lista jag hittade.
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
JA! Jag flyttade äntligen till Italien!
 
Hur har ditt 2012 varit? 
Helt klart upp och ner. Jag har känt mig lyckligare än någonsin men även brytit ihop helt och gråtit floder.
 
Tror du att år 2013 kommer blir bättre?
Svårt att toppa Florens men man kan ju alltid hoppas! :)
 
Blev du kär i år?
Jag det blev jag nog..
 
Vilket datum från 2012 kommer du aldrig glömma?
15 januari – dagen jag kom till Florens, 1 juni - sista dagen i Florens (innan jag åkte till Rimini) och 30 augusti – dagen jag lämnade Italien för Sverige..
 
Vad är din största framgång 2012?
Att jag lärt mig italienska ordentligt och att jag känner att jag utvecklas väldigt mycket och vuxit som person.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?  
Ja, väldigt många saker. Speciellt när mami kom och hälsade på i Firenze, när Malin kom och hälsade på, den dagen Sandro kom till Rimini och den dagen Matthew ringde och berättade att han skulle börja jobba på Carnaby. 
 
Vem har du umgåtts med mest?  
Sofie, Matthew, Sandro, Gabriela, Angelie, Malin, Linn
 
Bästa minnet från 2012?
Dagen i Venedig ligger helt klart bland topp 3, sen är det nog mer fina ord, känslor och personligt.
 
Hur många kysste du?
Inte så många faktiskt.
 
Bästa köpet?
Investering – Språkskolan. Shopping.. - Mina jeansshorts från Bershka!
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Bortsett från hyra så blir det nog mat!
 
Vilka sånger kommer påminna dig om 2012?  
Äckligt, Save the world, Tacatà, Glad you came, Mrs Officer, Call me maybe, Ai se eu te pego, Tu mi porti su, Don’t you worry child, Gangnamn Style och en massa andra..
 
Är det något du saknar år 2012 och vill ha 2013? 
Jaaa, Firenze ♥ och alla underbara människor jag lärde känna där.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Besökt fler vingårdar! Och för en gångs skull: planerat mer! Jag levde mycket i nuet vilket var underbart men även därför det tog så hårt att komma tillbaka till verkligheten. 
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Kanske druckit lite mindre under sommaren haha
 
Favoritprogram på tv? 
Gossip girl!!!!
 
Största musikaliska upptäckten?
Svårt.. Sebastian Ingrosso kanske, har alltid älskat SHM men han är ju grym solo också!
 
Något du önskade dig och fick när du fyllde år?  
En fantastisk dag med fina vänner och massa skratt. Och att mami var där på morgonen!
 
Vad gjorde du på din födelsedag? 
Lämnade mami på stationen i Florens, gick i skolan på förmiddagen och sedan kom alla mina vänner hem till mig och så åt vi middag och drack vin hela natten.
 
Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Kanske om jag haft något att göra i Sverige. 
 
Vad fick dig att må bra?
Italien ♥
 
Vem saknade du? 
Saknade mami när jag bodde i Italien ♥
 
De bästa nya människorna du träffade?
Jag träffade väldigt många nya, fantastiska människor men de jag kommit närmast är Sofie, Matthew, Sandro, Roman, Linnea & Nikki,  
 
Det bästa du har åstadkommit i år? 
Jag förverkligade min dröm!
 
Vad vill du säga till dig själv inför 2013: 
Njut av nuet, gör det du älskar, våga satsa. Du är värd att vara lycklig.
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0